جراحی زیبایی پلک یا بلفاروپلاستی یکی از انواع جراحی های زیبایی صورت به شمار می رود که به منظور جوانسازی ظاهر پلک های بالا و پایین انجام می شود.

عمل بلفاروپلاستی چیست؟

همه مردم دنیا دوست دارند که ظاهر جوان و زیبایی داشته باشند، پس طبیعی است دنبال راهی برای خلاصی از چهره قبلی خود پیدا کنند.

جراحی پلک یا همان بلفاروپلاستی پروسه ای است که در آن پوست پلک بریده می شود و چربی اضافی برداشته می شود.

بلفاروپلاستی پلک بالا

جراحی پلک بالا اغلب برای جوانسازس ظاهر پلک استفاده می شود و از این طریق افتادگی پوست پلک اصلاح می شود. اغلب اوقات جراحی پلک به وسیله بی حسی موضعی انجام می شود و اکثراً بخیه ها در روزهای چهارم تا ششم برداشته می شوند.

بلفاروپلاستی پلک پایین

در جراحی پلک پایین برجستگی ها و ناهمواری های زیر چشم اصلاح می شود و این اتفاق گاهی به دلیل تجمع چربی اتفاق می افتد و ممکن است گاهی مقداری از پوست هم برداشته شود.

شایع ترین عوارض بلفاروپلاستی

از آنجایی که آناتومی پلک پیچیده است ممکن است بعد از جراحی عوارضی برای فرد به وجود بیاید که با رعایت میزام مراقبت بعد از عمل کاهش پیدا می کنند.

عوارضی مانند: تورم و کبودی، عدم تقارن در پلک ها، باز شدن بخیه ها، تصحیح بیش از حد پلک ها، خشک شدن بخیه ها، تاری دید و دو بینی می تواند شایع ترین ها باشد.

آیا بلفاروپلاستی جنبه زیبایی دارد؟

اغلب اوقات برداشتن پلک جنبه درمانی دارد و برای زیبایی نیست، اما امکان دارد که خطرات احتمالی هم برای چشم و بینایی به دنبال داشته باشد پس بهتر است قبل از تصمیم گیری با پزشک ماهر مشورت کنید.

در بعضی مواقع این عمل 3 تا 2 ساعت طول می کشد و اغلب برای افراد 50 تا 40 این عمل انجام می شود.